donderdag 24 januari 2008

Djeraiya verteld..

Ikke groei echt snel nu..maatje 62 wordt af en toe wat krap of te kort en maatje 68 pas ik prima! Alweer bijna 5maandjes oud.
Wat vliegt te tijd toch voorbij.. en ik wil al zoveel dingen kunnen doen.
Zitten vind ik ontzettend leuk, kan het ook heel goed alleen.
Mama of papa moet er nog wel bijzitten hoor, want ik gooi mij soms zomaar achterover.
Staan vind ik ook geweldig, tja moet flink oefenen,want wil echt wel snel alles bewonderen in huis.. eerst maar ff kruipen zeggen papa en mama.
Liggen vind ik maar niets op schoot zo mis ik ontzettend veel dingen die er om mij heen gebeuren en dat wil ik niet. Ik wil altijd alles meemaken.
Nieuwsgierig ben ik he? Tv? Ja dat vind ik leuk, maar ik mag dat niet zien van papa en mama en zelfs van beppe mag ik niet kijken.
Ach is ook niet zo erg want anders nemen mijn hersens vanalles op en dan slaap ik niet meer zo goed. Over slapen trouwens.. dat doe ik overdag echt goed zegt mama altijd.
's nachts vind ze het best wel vervelend dat ik nog zo vaak wakker wordt, maar ja kan ik ook niets aan doen. Al dat snot zit mij nog steeds in de weg en tja hoesten moet ik dan ook en daar wordt ik gewoon wakker van. Mama is dan wel zo lief om mij even uit bed te halen en op mijn rug te kloppen. Daarna legt ze mij weer heel snel in bed zodat ik verder kan slapen. Ook omdat ik verkouden ben en wat last van de keel heb door al dat gehoest krijg ik 's nachts waterdunne diksap..ahum tis meer water dan diksap hoor! Geeft niet als het mijn keeltje maar goed smeert.
Verder lach en klets ik heel veel en houdt ervan om vrolijk te zijn.
Vooral als ik nu 's ochtends wakker wordt ga ik lekker kletsen in bed ipv te huilen. Dat vinden papa en mama ook veel gezelliger en lachen dan om mij. Ja ik heb echt een hele lieve papa en een hele lieve mama..ze houden ontzettend veel van mij en dat zeggen ze wel 100x per dag.. en ook zeggen ze lekker ding of apie of scheetje of dag vent.. ja allemaal van die schattige koosnaampjes..hihi ik heb het even heel goed bekeken zo!
Oja vorige week ik mama begonnen met warme hap, ja worteltjes.
LEKKER joh dat ik dat vond..ik kon er geen genoeg van krijgen.. gelukkig weet mama dat te beperken tot maar 1/3 van het potje. Anders wen ik aan grote hoeveelheden eten en wordt ik straks tonnetje rond. Dat willen we niet hebben!
Ook fruit vind ik ontzettend lekker, gewoon lekker vers is het lekkerst hoor!
Ik ben net zoals papa een alleseter!

In febr. moet ik weer naar het consultatiebureau en dan gaan ze kijken hoe groot ik ben geworden en hoe zwaar.
Nu zit ik al wel op de 7kg.. hihi.
Papa en mama zijn ook erg benieuwd naar alles.

Oke ik ga jullie nu weer gedag zeggen, want ik moet slapen van mama.
Ja mama heeft een heel strak schema gemaakt en dat vind ik wel prettig.
REGELMAAT in mijn dag. Zo slaap ik ook veel beter en huil ik ook niet meer als ik moet slapen. Tis echt geweldig om elke dag nu lekker vertroeteld te worden.

Tot gauw allemaal en een dikke knuffel van mij Dj.


2 opmerkingen:

JmeO Assen zei

Lieve Djeraiya, wil je tegen je mama zeggen dat zij vaak zo'n verslagje "moet" gaan maken. Ik vind het heel erg leuk! Kusjes van oma Mariana!

Daniel, Deborah, Techiya, Salomé en Obediah zei

schattig schattig schattig.

groetjes aan je papa en mama!!