maandag 21 april 2008

Kom zoals je bent, dat is meer dan genoeg!

COME 2 WORSHIP

Kom zoals je bent,
dat is meer dan genoeg!

om alvast te noteren in je agenda!!
Toegang gratis (vrije gift) aanvang: 20.00uur

Annemarie (schoonzussie) en ik zijn afgelopen zaterdag 19/4 naar de Come2Worship avond geweest. Ja jullie hebben wat gemist!! Dus als je wilt weten hoe dit is om mee te maken moet je gewoon 4 oktober in Stadskanaal komen. En anders kun je nog een heel weekend meemaken van 29 t/m 31 aug. op de Betteld in Zelhem.

Dit weekend is voor iedereen die God wil aanbidden en zijn eigen leven door aanbidding wil verdiepen. Het is de bedoeling dat God 24 uur achter elkaar wordt aanbeden. Ook kun je dit weekend allerlei workshops volgen.
Op het programma staan worshipconcertent met Elisa Krijgsman en band en speciale gasten. Het is de bedoeling dat 24 uur achter elkaar God wordt aanbeden. Ook worden er studies gegeven over de aanbiddende levensstijl en workshops als liedschrijven, zingen en dans. Verder kunnen kinderen van 3 tot en met 12 jaar genieten van hun eigen leuke programma. In april zijn meer details bekend.

Voor meer info: http://www.debetteld.nl/ (ff kijken bij programma's)
Voor opgave:

http://www.betteld.nl/reserveringen/opgave-come-2-worship-2008/

Het was echt een tegekke avond. We hebben onwijs genoten van Gods aanwezigheid.
Echt een avond ter bemoediging voor mijzelf. Elisa vertelde over de verloren zoon of eigenlijk beter gezegd: ' de zorg om de verlorene'

Bijna iedereen kent het verhaal wel van de verloren zoon.
Hij vroeg aan zijn vader; “Vader, geef mij het deel van uw bezit waarop ik recht heb.”
Zijn vader gaf hem dit en na enkele dagen verzilverde de jongste zoon zijn bezit en reisde af naar een ver land, waar hij een losbandig leven leidde en zijn vermogen verkwistte. Toen hij alles had uitgegeven, werd dat land getroffen door een zware hongersnood, en begon hij gebrek te lijden. Hij vroeg om werk bij een van de inwoners van dat land, die hem op het veld zijn varkens liet hoeden. Hij had graag zijn maag willen vullen met de peulen die de varkens te eten kregen, maar niemand gaf ze hem. Toen kwam hij tot zichzelf en dacht: De dagloners van mijn vader hebben eten in overvloed, en ik kom hier om van de honger.
De jongste zoon was erg diep gezonken en schaamde zich ontzettend voor zijn daden. Hij ging na lang nadenken terug en had al bedacht wat hij ging zeggen tegen zijn Vader;
"Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en tegen u, ik ben het niet meer waard uw zoon genoemd te worden; behandel mij als een dagloner"
Zijn vader stond elke dag op de uitkijk om te kijken of zijn zoon zou terugkomen en toen kwam die ene dag. Hij zag zijn zoon en voordat zijn zoon kon zeggen " Vader, ik heb gezondigd....." rende zijn vader naar hem toe omhelsde en kuste hem.
Zijn zoon was dood en is weer levend geworden.
Hij kreeg het mooiste gewaad aan, mooiste ring en het beste kalf werd geslacht. De oudste zoon vroeg zich af wat er aan de hand was en vroeg dit aan een van de dienstknechten.
De knecht zei tegen hem: “Uw broer is thuisgekomen, en uw vader heeft het gemeste kalf geslacht omdat hij hem gezond en wel heeft teruggekregen.” Hij werd woedend en wilde niet naar binnen gaan, maar zijn vader kwam naar buiten en trachtte hem te bedaren. Hij zei tegen zijn vader: “Al jarenlang werk ik voor u en nooit ben ik u ongehoorzaam geweest als u mij iets opdroeg, en u hebt mij zelfs nooit een geitenbokje gegeven om met mijn vrienden feest te vieren. Maar nu die zoon van u is thuisgekomen die uw vermogen heeft verkwanseld aan de hoeren, hebt u voor hem het gemeste kalf geslacht.” Zijn vader zei tegen hem: “Mijn jongen, jij bent altijd bij me, en alles wat van mij is, is van jou.
Weet je dat dan nog niet? Nu komt het stukje wat mijn ogen deed openen! Ik had het nog nooit van de andere kant bekeken!
Al die jaren heb je voor mij gewerkt, mij gehoorzaamt en nog weet je niet dat al het mijne ook het jouwe is? Je hebt je gedragen als een dienstknecht en niet als mijn zoon. Ook jij bent wat verloren.
Je bent je identiteit verloren! De titel; zorg voor de verlorene. Er was niet 1 zoon verloren, maar er waren er 2! Ooit zo naar dit verhaal gekeken?? Ik niet. Elisa vertelde dit en voor mij was het zeker een eyeopener.

Wie ben jij in Christus? Wat is jouw identiteit? Al werk je nog zo hard voor Hem, al doe je je best om zo christelijk mogelijk te leven, maar wat zeg je als je voor de hemelpoort staat? Ken je de Vader werkelijk of was dat christelijke leventje gewoon zomaar iets..deed je je best om je maar goed voor te doen. God vraagt van je om Hem te kennen. Want in Hem leven wij, zijn wij en bewegen wij! Wat beteken jij voor je vrienden die niet geloven? Neem je ze mee, deel je jou vreugde in Christus met ze? Ik zeg u: zo zal er in de hemel meer vreugde zijn over één zondaar die tot inkeer komt dan over negenennegentig rechtvaardigen die geen inkeer nodig hebben.

Wat ga jij doen in Zijn Kroninkrijk? Hoe denk jij jou vrienden/broer/zus/vader/moeder etc. te bereiken met het geloof, die misschien nog niet geloven? Denk er eens overna en vraag God om je hierbij te helpen. Vraag onze Vader om vrijmoedigheid en dat Hij je schaamte mag wegnemen om Zijn Naam te verkondigen. Hij is het waard! Prijs de Heer!

En nu ik dit zo terug lees denk ik; Ja Wen, wat ga jij doen?

Geen opmerkingen: